reklama

Keď je obsah ešte lepší ako obal

Návštevy kníhkupectva sú pre mňa vždy pekné. Teda snažím sa ich urobiť peknými. Zoberiem so sebou niekoho, koho mám rada (a ten niekto musí mať rád knihy), alebo tých pár minút, ktoré mám pre seba, kým pôjde autobus, strávim s knihami sama. Často si pozerám hlavne ich obaly. Keď sa mi nejaká zapáči zdiaľky, chcem si ju podržať. A keď uvidíte, ako vyzerajú Slečny, budete ich chcieť držať poriadne dlho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Grafická stránka bola pre mňa úplne fascinujúcou záležitosťou. Kniha je cukríkovo ružová a na obale má vtlačený názov. Ako som sa neskôr dozvedela zboku nafarbené stránky sú ručnou prácou. Autorkám Barbore Baronovej a Dite Pepe nešlo len o to, vytvoriť dokument a štúdiu života žien, ale vytvoriť aj umelecký artefakt. Myslím, že s pomocou dizajnéra Milana Nedvěda a nielen s jeho pomocou, ale s pomocou všetkých prispievateľov na portály kreativcisobe.cz sa to podarilo.

Vnútri nachádzame 8 príbehov žien rôznych vekových kategórií, z rôznych častí Česka, ktoré majú spoločné to, že sa nikdy nevydali. Ich príbehy dotvárajú nádherné fotografie Dity Pepe, ktoré zdobia aj obal knihy (pod ružovým obalom). Príbehy sú úprimné a často zachádzajú do najmenších detailov. Môžeme sledovať ako ich autorky prežívali osamote počas socializmu, kedy bol ich život práve týmto rozhodnutím sťažený. Často vidíme, že nie nenávisť k mužom alebo strach z detí im prekazil stať sa "paniami". Počas čítania som mala pocit, že to bola vždy láska. Láska k slobode, láska k Bohu alebo láska, ktorá odišla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý príbeh je zakončený krédom každej hrdinky. Do príbehu sú vložené stránky, na ktorých sú citáty, ktoré ovplyvnili ich život. Ako mladú generáciu ma táto kniha oslovila, lebo je svedkom doby od prvej republiky po dnes. A ako ženu a človeka ma tieto príbehy hlboko nadchli a dovolili mi aspoň nachvíľu nahliadnuť do životov žien bez mužov. A naučilo ma to raz a navždy opovrhovať titulom "stará dievka".

Na polici chcem mať vždy knihy, ktoré má význam čítať viackrát. Tie ostatné si stačí požičať z knižnice.

Slečny zoženiete aj tu.

Fotografie: baara.cz

Patrícia Drobna

Patrícia Drobna

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealistka snažiaca sa prejsť cez rozum každodennej deziluzii. Zoznam autorových rubrík:  O divadleUmenieČo práve čítamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu