reklama

Veronika Pizano: Ako sa organizuje bratislavský TEDx

Chce byť súčasťou niečoho veľkého, rada stretáva nových ľudí a rada sa učí nové veci. Aj pre tieto tvoje vlastnosti je už štyri roky v organizačnom tíme TEDxBratislava, Veronika Pizano.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Od minulého roka ti do života pribudol nový človiečik a posledné mesiace tráviš v Kolumbii. Ako sa dá takto na diaľku organizovať akcie takého formátu, ako je TEDx?

Keďže som už dávnejšie vedela, že pôjdem do zahraničia na dlhší čas, do tímu sme nabrali ďalších ľudí, aby tento môj výpadok nahradil iný človek. A kým som v Kolumbii, tak mám na starosti hlavne online veci - registráciu, web, sociálne médiá, takže tam na diaľke až tak veľmi nezáleží.

Obrázok blogu

Koľko ľudí organizuje tohtoročný TEDxBratislava?

V tíme nás je tento rok 16 a priamo na podujatí využijeme pomoc ešte asi ďalších 20 dobrovoľníkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy ste začali s prípravou tohtoročného TEDx-u? Bolo to hneď deň po tom, čo skončil ten minuloročný?

Nebolo to hneď po skončení, to sme len dobehli nejaké záležitosti a dali si riadnu pauzu. Niekedy v októbri sme sa začali opäť stretávať a intenzívnejšie komunikovať. Od januára sme už nabehli na plné obrátky.

Čo ťa pri organizovaní ženie dopredu? Nádej na zmenu? Inšpirácia ľudí?

Pre mňa osobne je to na jednej strane atmosféra v samotný deň. Je plná očakávania, stretnutí, rozhovorov a nakoniec skvelého pocitu, že to dobre vypálilo. Snáď aj tento rok budeme mať ten pocit. Na druhej strane je to proces prípravy, keď sa pravidelne stretávame ako tím, brainstormujeme, diskutujeme a hádame sa. Tie stretnutia mi dávajú veľa a momentálne mi aj veľmi chýbajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je aj nejaká časť organizovania, ktorú vyslovene nemáš rada?

Občas prídu chvíle, keď je toho veľa alebo keď sa nedarí, napríklad nás odmietajú rečníci, potenciálni partneri. Ale väčšinou sa o pár dní stane niečo skvelé a to ma hneď nabije novou energiou.

Ktorá myšlienka z minulých ročníkov v tebe rezonuje dodnes?

Minulý rok slovenskú povahu veľmi dobre vystihla Illah van Oijen: "Naučila som sa jednu vec: ak Slovák povie, že to nie je možné, urobte to."

Illah van Oijen na minuloročnom TEDxBratislava

Poznáš ľudí, ktorých inšpirovali minulé ročníky TEDx-u k novým projektom, k zmenám a podobne? Ak áno, k akým?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, ja sama som sa vďaka TEDx-u veľmi posunula po osobnej aj profesionálnej stránke. Minulý rok sme nášho rečníka Jara Dodoka inšpirovali a tento rok už zorganizoval TEDxBanskáBystrica. Ale on je aktívny sám od seba. A poznám aj veľa účastníkov, ktorí sa na základe niektorej prednášky alebo celého podujatia rozhodli zmeniť niečo vo svojom živote.

Sú nejaké ciele, ktoré chcete ako organizátori s TEDxBratislava dosiahnuť?

Ten základný cieľ je, aby čoraz viac ľudí poznalo formáty TED a TEDx, aby pozerali videá z týchto podujatí a nachádzali v nich nové poznatky a inšpirácie. Pre mňa je asi takých najlepším príkladom Rasťo Geschwandtner, iniciátor TEDxBratislava, ktorý sa nechal inšpirovať Geverom Tulleym a minulé leto zorganizoval Školu majstrovania, čo je taká skvelá aktivita, že dúfam, že ju bude robiť ešte veľmi dlho, aby som tam mohla svoje dieťa prihlásiť, keď bude väčšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento rok sú na zozname rečníkov už dvaja herci, súvisí to s miestom konania alebo je to náhoda?

Je to skôr náhoda. Kým Robert Roth bude rečník, aj keď možno trochu s netradičným talkom, tak Palec bude mať umelecké vystúpenie.

Prečo ste sa rozhodli pre SND?

Najmä kvôli kapacite. Prvé tri ročníky boli v Heineken Tower Stage s kapacitou 370 divákov, ale minulý rok sa lístky rozpredali veľmi rýchlo, a preto sme chceli ísť do väčších priestorov, aby viac ľudí malo možnosť zažiť TEDxBratislava naživo. Kapacita sály činohry je 650 divákov.

Momentálne máte k dispozícií posledných sto lístkov. Čo by si povedala človeku, ktorý o TEDx-e nič nepočul, aby prišiel?

Ak niekto nepozná TED a TEDx, tak ho ťažko presvedčiť. Takže by som mu len povedala, nech verí stovkám spokojných divákov z minulých rokov a stovkám tým, ktorí sa prihlásili už na tento ročník. Sklamaný z TEDxBratislava určite neodíde.

Ďakujem za rozhovor.

Patrícia Drobna

Patrícia Drobna

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealistka snažiaca sa prejsť cez rozum každodennej deziluzii. Zoznam autorových rubrík:  O divadleUmenieČo práve čítamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu