reklama

Čupková: Inšpirujú ma všetci ľudia z môjho okolia

Podujatie TEDxBratislava sa blíži, stačí počkať do piatka. Zaujímalo ma aká je a ako vníma TEDx najnovšia členka organizačného tímu Andrea Čupková.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako si sa stala súčasťou tímu TEDxBratislava?

Po dvoch rokoch na strednej škole UWC Atlantic College UK som sa vrátila na Slovensko a videla som inými očami ako predtým. Veci nefungovali tak, ako som na ne bola zvyknutá, a mala som problémy nájsť si svoje miesto. Takže som sa rozhodla, že musím niečo urobiť. Chcela som sa spojiť s ľuďmi, ktorí robia niečo pre pozitívnu spoločenskú zmenu na Slovensku, ktorí mi ukážu, čo všetko funguje a chcela som konzistentne pracovať smerom ku konkrétnemu cieľu. TED/TEDx videami som bola už dávno nainfikovaná, preto keď sa v decembri 2012 hľadali dobrovoľníci, tak som vedela, že to môže byť to, čo hľadám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V čom vidíš hlavný zmysel podujatí podobného formátu ako je TEDx?

Myslím si, že TEDx prezentuje rozmanitosť ľudskej činnosti, alternatívnu formu vzdelávania a priestor pre spájanie ľudí. Tu by som možno chcela zdôrazniť rozdiel medzi videami a samotným podujatím. Rada si pozriem talk online. Je krátky a je si z čoho vyberať. Ale som toho názoru, že talk je len prostriedkom búrania bariér medzi ľuďmi a katalyzátorom diskusie. A práve na podujatí sa snažíme o vytvorenie priestoru pre túto komunikáciu.

Aká je tvoja pozícia v tíme?

Kedže som sa pridala ako posledná, všetky konkrétne celky už mali svojich “vedúcich”. Ostala som teda ako také dievča pre všetko. Väčšinou hľadám speakerov, komunikujem s nimi, občas sa zúčastním stretnutí s nimi. Avšak všetci v tíme sa koniec koncov vyjadrujeme ku všetkému, z čoho je niekedy poriadny chaos. Sme taký ameboidný úlik.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na ktorého speakra sa na tohtoročnom TEDx-e tešíš najviac?

Osobne som najviac zvedavá na Dianu Fabiánovú a hlavne na to, ako jej talk s tabu tematikou zapôsobí na publikum. Teším sa aj na chvíľku umenia od Paľa ‚Palca‘ Seriša alebo prezentáciu od Uliho Weinbergera z Design Thinking Schools. Avšak už sa mi neraz osvedčilo, že práve rečníci, ktorých som nepoznala, ma najviac prekvapili.


Máš svoje obľúbené TED/TEDx video, ktoré ťa vždy "nakopne"?

Nepozerávam videá viackrát. Takže ak ma nakopne, tak len raz alebo ma nenakopne a ledva ho dopozerám. Ak vôbec. Po talku od Kena Robinsona a Brene Brown som si kúpila ich knihy, po Sarah Kay som celý deň strávila pozeraním spoken word a skúšala som písať biedne básničky až pokým som nevidela video Evi Vertes, ktorá ma presvedčila ostať radšej pri vede.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto je inšpirátorom v tvojom živote a prečo?

Nikdy som nemala jeden konkrétny vzor. Myslím, že v istom zmysle ma inšpirujú všetci ľudia, ktorí sa, či už natrvalo alebo len na okamih, stávajú súčasťou môjho života a podporujú moju záľubu v rozmanitosti.

Sú povinnosti, ktorá ťa pri organizovaní podujatia vyslovene nebavia?

Niekedy sa zhrozím, keď po pár dňoch mimo internetu otvorim mailovú schránku so stovkami mailov. Avšak už teraz viem, že keď tohtoročný TEDx skončí, bude mi to chýbať. Tým, že na každej sekcii pracujeme spoločne aj tie nepríjemné povinnosti sa rozložia.

Aké sú tvoje plány do budúcna?

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Fúha. Odpoveď na túto otázku hľadám už pár rokov a stále nič. Chcela by som sa vyhnúť osvedčeným cestám a poskladať budúcnosť z najrôznejších maličkých častí a skúseností. Dúfam, že sa mi podarí byt súčasťou ďalších projektov prameniacich z TEDx-u a UWC. Vo vzdelaní však smerujem skôr k bio-medicínskym vedám, takže ak sa mi toto všetko podarí začleniť do jednej budúcnosti, budem spokojná.

Ďakujem za rozhovor.

Patrícia Drobna

Patrícia Drobna

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealistka snažiaca sa prejsť cez rozum každodennej deziluzii. Zoznam autorových rubrík:  O divadleUmenieČo práve čítamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu