reklama

Jakub Ptačin: Mám okolo seba veľa ľudí, ktorí ma inšpirujú

Dizajnér, poctivý organizátor Honest Conf., čerstvý magister a (re)aktívny chalan. Toto a mnoho iného sa dá povedať o rečníkovi tohtoročného TEDxBratislava Jakubovi Ptačinovi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Za posledné roky si bol rečníkom na viacerých podujatiach, je pre teba TEDx niečim iný?

Bratislavský TEDx bol vždy našou inšpiráciou aj pri akciách, ktoré sme robili s občianským združením BCK__SPC. Z môjho pohľadu na Slovensku nie je zmysluplnejšia akcia takéhoto "konferenčného" typu. Robia to kvalitne, robia to od srdca a je to z toho cítiť. Som veľmi rád, že tu TEDx máme.

Obrázok blogu

Tohtoročný TEDxBratislava sa bude konať na novom a špeciálnom mieste v Národnom divadle. Navštevuješ SND? Aký je tvoj vzťah k divadlu?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Divadlo mám veľmi rád a o SND som aj robil diplomovú prácu, kde som pracoval na zmene jeho vizuálnej komunikácie. Nová budova SND sa mi nepáči, pôsobí na mňa sterilne a ten červený koberec v kombinácii s ostatnými prvkami vyznieva naozaj "esteticky". Sám však viem, aké ťažké je zohnať kvalitný priestor pre dostatočný počet ľudí. Sály ako také, kde budú prebiehať prednášky sú však z môjho pohľadu viac-menej OK a už sa na to veľmi tešíim. Raz si tam hádam aj niečo zahrám :)

Bol si účastníkom minulých ročníkov? Ak áno, čo ti utkvelo v pamäti?

Počas každého TEDxu som bol buď mimo Bratislavy, alebo si pamätám, ako som sa učil na bakalárske štátnice. Vždy som si ale našiel čas a sledoval ich online, a to je ďalšia z vecí, ktoré sú na TEDxe super.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koho považuješ za svojho najväčšieho inšpirátora a prečo?

Mám okolo seba veľa ľudí, ktorí ma inšpirujú v rôznych oblastiach. Snažím sa mať okruh týchto ľudí čo najpestrejší a snažím sa každého, kto ma inšpiruje spoznať aj osobne. Iní ľudia ma inšpirujú v hudbe, iní v dizajne, iní v podnikavosti, iní v občianskom aktivizme a iní v pristupe k životu a vo svojej ľudskosti. Všeobecne sú mojími najväčšími inšpirátormi a vzormi moji rodičia.

Na akého rečníka tohtoročného TEDxu sa tešíš a prečo?

Mám veľmi rád Roba Rotha a teším sa, v akej polohe sa ukáže na TEDxe. Okrem neho sa teším na včelára Dušana a samozrejme dizajnérov Ulricha a Petru. S hudobníčkou Andreou Bučkovou sme sa uz stretli na jednej spoločnej akcii a ona bude tiež určite úžasná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedel by si povedať, koho by si v budúcnosti na TEDx rád ešte videl ?

Miltona Glasera, jedného z mojich najobľúbenejších dizajnérov a zo Slovenska Mariána Kuffu, lebo na Slovensku robí neuveriteľný kus práce so skupinami ľudí, o ktorých sa nikto nezaujíma.

Čomu sa plánuješ venovať v najbližších mesiacoch?

Za pár dní odlietam do Španielska, kde by som chcel viac preskúmať vzťah Španielov k tradíciam a k ich vizuálnemu dedičstvu. Potom plánujem pokračovať v rozbiehaní projektu Poctivo a našej konferencie Honest Conf. a samozrejme v marketingu a dizajne, ktoré ma živia. Cez leto by som si chcel aspoň na mesiac oddýchnuť doma na Orave a stráviť aspoň jeden týždeň v New Yorku. Na jeseň by som si rád začal robiť doktorát alebo sa prihlásil na ďalšiu vysokú školu, ale to je ešte hudba budúcnosti.

Patrícia Drobna

Patrícia Drobna

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealistka snažiaca sa prejsť cez rozum každodennej deziluzii. Zoznam autorových rubrík:  O divadleUmenieČo práve čítamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu